vineri, 5 februarie 2010

Autonomie prin „popasuri turistice“

Liderii judeţelor Covasna şi Harghita, Tamas Sandor şi Borboly Csaba, împreună cu primarul municipiului Sfântu-Gheorghe, Antal Arpad, au prezentat ieri o serie de realizări, proiecte şi iniţiative comune ale celor două judeţe din anul trecut, precum şi cele planificate pentru anul 2010. Cele mai multe dintre viitoarele proiecte prezentate sunt de natură turistică, dar nu numai, şi se reunesc sub sigla „Ţinut Secuiesc“.

Potrivit celor doi preşedinţi de CJ, problemele acestor judeţe sunt comune şi trebuie tratate ca atare, motiv pentru care se impun şi o serie de măsuri gândite şi aplicate împreună. „De mai multă vreme ne-am gândit ce ar trebui să facem, de ce vrem să participăm cele două judeţe în viaţa administrativă în Ţinutul Secuiesc, şi am căzut de acord că trebuie să găsim un loc unde problemele noastre, ale secuilor, sunt cele mai importante, şi acest loc trebuie să fie Ţinutul Secuiesc. Acesta a fost motivul ca să facem împreună programe”, a spus Tamas Sandor. Una dintre realizările de anul trecut care a fost amintită a fost participarea comună a Covasnei şi Harghitei la Târgul Turistic de la Bucureşti, Romexpo, cu standul „Ţinutul Secuiesc“, preşedintele CJ arătând că aşa cum se promovează zone ca Dobrogea sau Bucovina, şi nu judeţe din aceste regiuni, acelaşi lucru se doreşte şi în cazul Ţinutului Secuiesc.

Ministerul Turistic al Secuimii Programele comune pentru Covasna şi Harghita pentru anul 2010 prevăd de la şedinţe ordinare între cele două judeţe, gala sportului comună, expoziţii, programul Casa Secuiască Modernă, introducerea formularelor bilingve în administraţia publică şi în instituţiile publice, până la înfiinţarea unei agenţii turistice pentru cele două judeţe, care să funcţioneze ca un Minister al Turismului în Secuime, înfiinţarea fondului de dezvoltare al celor două judeţe, un birou comun de reprezentare la Bruxelles sau un birou de informare media pentru Covasna şi Harghita.

Potrivit preşedintelui CJ Harghita (CJ), Borboly Csaba, această agenţie turistică ar fi ca un fel de minister al turismului în Secuime, care să promoveze zona. Borboly a spus că deşi aici sunt mai multe locuri de cazare decât pe Valea Prahovei şi mulţi oameni au investit în a le oferi turiştilor condiţii bune, aceste locuri sunt ocupate mai ales în perioada sărbătorilor şi nu sunt suficient promovate.

În plus, zona se bucură de un număr mare de arii protejate şi de multe obiective monumente istorice, gastronomie, munţi, ape minerale şi aşa mai departe. „Sunt foarte multe lucruri despre care nu se ştie şi ar trebui promovate. În cadrul acestei agenţii am participa la târguri naţionale şi internaţionale, am edita materiale şi broşuri de promovare comune. Am făcut inclusiv un filmuleţ de 4 minute pe care vrem să îl promovăm”, a spus Borboly.

Autorităţile de aici intenţionează să introducă şi un card secuiesc prin care să ofere diverse facilităţi care să ajute la promovarea turismului şi care să atragă cât mai mulţi vizitatori în zonă.

A. Sidon
http://www.covasnamedia.ro/beta/?p=6420

Niciun comentariu:

Spaţiul etnogenetic românesc

Spaţiul etnogenetic românesc