vineri, 14 martie 2008

Partidul Penal Maghiar


-- Partidul Civic Maghiar forteaza azi inscrierea la Tribunal pe baza unor falsuri grosolane * Listele cu semnaturi sunt pline de romani care neaga ca si-ar fi dat acordul vreodata pentru infiintarea formatiunii etnice maghiare ce militeaza pentru autonomia teritoriala a "Tinutului Secuiesc" * Liderii formatiunii ameninta cu ample manifestatii de protest, la Bucuresti si in Ardeal, in cazul neinregistrarii PCM

























Partidul Civic Maghiar s-a inscris la Tribunal folosindu-se de falsuri grosolane si ilegalitati care intra sub incidenta Codului Penal. Pe listele de sustinere, ca "membri fondatori" ai formatiunii care militeaza pentru autonomia "Tinutului Secuiesc" figureaza morti, invalizi, persoane plecate din tara si mii de semnaturi in fals, multe ale unor tarani din comune pur romanesti. Dupa ancheta declansata de ZIUA, multi dintre "semnatari", revoltati, au facut plangeri penale la adresa liderilor maghiari. Le acestea se adauga o plangere penala depusa la Parchetul General de un ziarist din presa centrala si o contestatie formulata impotriva inregistrarii PCM. Cererea de inscriere ca partid politic, aflata pe rolul Tribunalului Bucuresti, se judeca azi, in preziua sarbatorii ungurilor de pretutindeni. Mai multe organizatii maghiare extremiste au anuntat ca pe 15 martie vor proclama autonomia "Tintului Secuiesc", in cadrul unor manifestari la care este anuntata prezenta a mii de maghiari, inclusiv din Ungaria. ZIUA solicita Procurorului General al Romaniei sa se autosesizeze in cazurile de fals si uz de fals prezentate de ziarul nostru. Conducerea si membrii organizatiei municipale Sfantu Gheorghe a neinregistratului Partid Civic Maghiar, alaturi de alte organizatii locale ale PCM din Transilvania, ameninta cu actiuni de protest in Bucuresti si in mai multe orase din Ardeal, in cazul in care partidul nu va fi inregistrat definitiv. Vicepresedintele PCM Sfantu Gheorghe, Fazakas Tibor, a declarat, ieri, corespondentului Mediafax, ca membrii mai multor organizatii PCM din Transilvania urmaresc cu "stupoare si ingrijorare" actiunile "de taraganare si de obstructionare" ale Tribunalului Bucuresti privind inregistrarea Partidului Civic Maghiar. Fazakas a precizat ca, daca nu va exista o sentinta definitiva si irevocabila privind inregistrarea PCM in Registrul partidelor politice din Romania, membrii din Transilvania se vor deplasa la Bucuresti si vor organiza un miting in fata Tribunalului, manifestari similare urmand sa aiba loc in fata Prefecturilor sau a Tribunalelor judetene din Ardeal. Jeno nu vedea nereguli Inscrierea Partidului Civic Maghiar constituie un proces care se deruleaza deja de aproape patru ani, initiatorii acestui partid nereusind pana acum sa intruneasca toate conditiile legale, informeaza Rompres. Dupa un prim esec in vara anului 2004, inscrierea Partidului Civic Maghiar a fost reluata la inceputul acestui an. Au existat mai multe infatisari in cursul lunii ianuarie, o prima decizie fiind luata pe 29 ianuarie. Presedintele fondator al Partidului Civic Maghiar (PCM), primarul extremist din Odorheiu Secuiesc Szasz Jeno (foto), a sustinut atunci ca la controlul de fond efectuat asupra documentatiei depuse nu au aparut nici un fel de nereguli si de aceea crede ca decizia va fi una pozitiva. La randul sau, presedintele Uniunii Civice Maghiare (UCM) Sfantu Gheorghe, Zoltan Gazda, a declarat ca toate documentele depuse pentru inregistrarea oficiala a noului partid sunt in regula, singura obiectie a procurorilor fiind legata de denumirea noii formatiuni politice care se dorea a fi bilingva, in romana si maghiara, respectiv Partidul Civic Maghiar/Magyar Polgary Part. Obiectivul: autonomia
























Inscrierea PCM este facuta de Uniunea Civica Maghiara, care se pretinde o alternativa la UDMR. Cu toate acestea, dupa declararea independentei unilaterale a provinciei sarbe, maghiarii din Romania si-au dat mana, indiferent de simpatie politica in vederea declansarii procesului de segragare etnica in judetele Harghita, Covasna si Mures. Ei urmaresc proclamarea autonomiei "Tinutului Secuiesc", in ciuda faptului ca 40% din populatia acestor judete este romaneasca. Autonomia teritoriala a devenit prioritatea numarul unu anuntata atat de UDMR cat si de UCM/PCM si Consiliul National Secuiesc (CNM), conform ultimilor declaratii ale liderilor formatiunilor maghiare. Europarlamentarul Laszlo Tokes a declarat pentru ZIUA ca s-ar putea vorbi despre o autonomie mai larga care sa cuprinda si Transilvania, dupa modelul Voivodinei. Autoritatile din Serbia au reclamat faptul ca in provincia Voivodina s-a anuntat pentru 15 martie oficializarea organizatiei paramilitare "Garda Maghiara". Valul de revizionism maghiar a ridicat gradul de alerta si in Slovacia unde HVIM (acronim pentru "Tineretul Maghiar din cele 64 de Comitate" - cate avea "Ungaria Mare"), organizatie activa si in Romania, a promis "manifestari grandioase" la 160 de ani de la revolutia maghiara din 15 martie 1948. Manifestatii de proportii pentru 15 martie Mii de maghiari sunt asteptati sa participe, in mai multe localitati din Harghita, Covasna si Mures, dar si din alte judete, la sarbatorirea zilei ungurilor de pretutindeni, in 15 martie, cand vor avea loc depuneri de coroane de flori, programe artistice, dar si o defilare cu torte si fanfara a husarilor calari, la Miercurea Ciuc, transmite Mediafax. Zeci de mii de fluturasi au inceput sa fie distribuiti in regiune pentru manifestarile de maine, transmite Mediafax. Pe acestia se poate citi:"15 martie este sarbatoarea libertatii maghiare! Aceasta este ziua nu numai a revolutiei de la 1848, ci si a luptei noastre de dupa 1989, dusa impreuna pentru libertate!" La Gheorgheni, in premiera, manifestarile dedicate Zilei Maghiarilor de Pretutindeni si comemorarii Revolutiei Pasoptiste sunt organizate impreuna de Consiliul National Secuiesc al Scaunului Gheorgheni si de organizatia locala a UDMR. Ca in fiecare an, cei mai multi participanti la manifestarile de 15 martie se anunta la Odorheiu Secuiesc, unde actiunile organizate de primarul Szasz Jeno, presedintele interimar al Partidului Civic Maghiar, vor atrage in jur de 5.000 de oameni. Multimea se va aduna, chemata de fanfara, la ora 12.00, in Piata Marton Aron din centrul orasului, la alocutiunile sustinute de Szasz Jeno si invitatul de onoare Szajer Joszef, liderul FIDESZ in Parlamentul European. UDMR asteapta aproximativ sase mii de persoane la manifestarile organizate la Targu Mures. Evenimentul va fi marcat, maine, cu incepere de la ora 11.00, la Monumentul Secuilor Martiri din Targu Mures, unde vor fi prezenti presedintele UDMR, Marko Bela, deputatul Kelemen Attila si ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, Borbely Laszlo. La Cluj vor fi manifestari culturale, in timp ce in judetul Covasna evenimentul va fi sarbatorit in aproape toate localitatile, prin depuneri de coroane si adunari populare, iar tineri maghiari vor sta de straja cu torte in Parcul Elisabeta din Sfantu Gheorghe, la monumentul revolutiei maghiare. Si la Arad se asteapta aproximativ o mie de persoane la manifestarile de comemorare care vor fi organizate, sambata, in fata "Statuii Libertatii", monument maghiar ridicat in 1890 prin care sunt glorificati cei 13 generali comandanti ai armatei maghiare, printre care se afla si cei care au dat ordine de asasinare a peste 40.000 de romani din Ardeal. Pretentii anti-constitutionale Vicepresedintele Partidului Civic Maghiar (PCM), Andras Tokes, a declarat la sfarsitul lunii ianuarie ca cele trei principii ale autonomiei vor fi introduse in programul politic al formatiunii la primul congres. "Aceasta problema, care nu e de joaca, nu va fi introdusa inainte de congres. Seriozitatea cere ca la nivel de congres sa fie luata hotararea. Si UDMR a introdus in program cele trei forme de autonomie la al doilea congres", a spus Tokes. Reprezentantii PCM la nivelul judetului Mures, Sandor Berekmeri si Istvan Kiss, au aratat, in acelasi cadru, ca partidul este in favoarea celor trei forme de autonomie: teritoriala, etnica si culturala, dupa modelul UDMR. Pretentiile maghiarilor din ambele formatiuni, UDMR si PCM, contravin Constitutiei Romaniei si presupun autosesizarea Parchetului General. (Pagina realizata de Victor RONCEA si George DAMIAN)
























Pe listele de inregistrare ale Partidului Civic Maghiar apar morti, invalizi, romani plecati demult din tara Liste de inscriere pline de falsuri Ziarul ZIUA a contactat, absolut la intamplare, mai multe persoane care apar ca sustinatoare ale Partidului Civic Maghiar pe listele respective, depuse de fondatorii PCM la tribunal, asa cum prevede legea. Nu ne-am extins la toate judetele tarii, ci am cercetat doar judetele Neamt, Galati si Capitala. ZIUA constata, la o astfel de ancheta sumara, ca dintre zeci de persoane cu care am luat legatura doar doi semnatari (Kovacs Gheorghe si Cucu Tiberiu) au afirmat ca si-au dat acceptul pentru aparitia in Romania a formatiunii care militeaza pentru obtinerea autonomiei Tinutului Secuiesc. Restul celor pe care i-am sunat si-au manifestat surprinderea fata de includerea lor pe aceste liste, asigurandu-ne ca Listele cu semnaturile stranse de membrii fondatori ai Partidului Civic Maghiar pentru infiintarea si inregistrarea acestei formatiuni la tribunal, intocmite in diverse regiuni ale tarii, ascund numeroase ilegalitati si falsuri grosolane, care cad sub incidenta Codului Penal. nu au semnat niciodata pentru un astfel de partid. Situatia pe care le-am descris-o, conform careia numele lor se afla pe tabelele cu sustinatori ai PCM, a starnit amuzamentul unora, care au crezut ca suntem de la "Farsele lui Buzdugan", in vreme ce cei mai multi s-au aratat stupefiati si revoltati si stupefiati, amenintand cu judecata neinregistratul Partid Civic Maghiar. De altfel, mai multi locuitori din Neamt, Galati si Bucuresti au facut deja plangeri penale directionate catre Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti. Pentru a ne convinge ca n-au nici in clin nici in maneca cu formatiunea respectiva, oamenii ne-au oferit detalii despre marca semnaturii lor, care nu coincidea deloc cu ceea ce apare pe liste. Printre cazurile clare de fals constatate se numara cele al unor tineri plecati din tara de mai multi ani, ale unei persoane decedate si unui invalid si a zeci de tarani romani absolut enervati de ideea ca figureaza pe o asemenea lista. Ancheta jurnalistica a scos la iveala si situatii in care pe o lista apare un nume de doua ori, cu aceleasi date personale dar cu semnaturi diferite. De altfel, marea majoritate a semnaturilor aflate in posesia ZIUA par realizate de aceeasi mana. Intr-un alt caz penal este vorba de chiar unul din presupusii "culegatori" de semnaturi, din comuna Corod, judetul Galati. Doru Caraus, care apare ca a strans si autentificat mii de semnaturi, a facut la randul sau plangere penala pentru substituire de identitate, fals, uz de fals si prelucrarea nelegala a datelor personale. Redam alaturi cateva din dialogurile avute cu persoane care apar ca membri fondatori ai asa-zisului Partid Civic Maghiar. Intregistrarile sunt disponibile pe www.ziua.ro. "Ana Maria nu este in tara din 2003" Constantinescu Ana Maria, Bucuresti, persoana aflata pe listele PCM ca semnatar, dar despre care am aflat ca nu se afla in tara. Redam dialogul avut cu mama acesteia: Ana Maria nu este in tara din 2003 (razand). Este fiica noastra si cineva a profitat de ea si a facut o semnatura in fals. E grav ce se intampla. Noi suntem romani si nu putem sa dam o astfel de semnatura. Fiica noastra este casatorita in strainatate, are familia ei, vine ocazional in tara. Cand ziceti ca a dat acea semnatura ea nici nu era in tara. E absolut aiurea ce se intampla. Rusine pentru cei care fac ceea ce fac! E rusinos pentru cei care apeleaza la partidul asta al lui peste prajit, ca ne-am cam saturat de ei! "Este imposibil" Radoi Ioana, Bucuresti, care si-a manifestat dorinta de a se deplasa la redactie, pentru a confrunta semnatura sa cu cea din listele PCM, ne-a declarat: "Nu am semnat absolut nimic. Data nasterii si adresa despre care ziceti ca sunt trecute in dreptul meu corespund, dar eu nu am semnat nimic. Nu stiu despre acest partid decat ce am vazut la televizor, ca nu au punctaj, asa cum nu are Cozmin Gusa. Va repet, eu nu am semnat nimic, ca eu nu sunt de acord ca ei (n.r. - ungurii). Au un partid si Iliescu i-a lasat sa faca partid, asta este altceva. Dar ca sa completez eu o hartie, recent, cum spuneti Dvs., la 28 august 2007, pentru acest partid, este imposibil. Cred ca la 28 august nici nu eram in Bucuresti". "N-am dat nici o semnatura! Zota Marian, Bucuresti. Contactat telefonic, am aflat ca adresa corespunde, dar prenumele celui care locuieste acolo este cu totul altul. Interlocutoarea noastra a sustinut ca locuieste la acea adresa, dar ca prenumele sotului ei este diferit, si si-a manifestat indignarea pentru faptul ca numele Zota apare pe listele PCM."N-am dat nici o semnatura! La 75 de ani nu semnam noi pentru prostii. Si nu va mai ocupati de prostii!", a ripostat doamna Zota. "Sunt impotriva infiintarii PCM Un alt "semnatar" care a infirmat acordul pe care si l-ar fi dat pentru PCM este Degeratu Mihai, din Bucuresti. "Nu am semnat nimic. Asta e partidul ala care a scos capul prin prisma evenimentelor din Kosovo? Care vrea autonomie pentru Tinutul Secuiesc? Nu am semnat nimic. E clar ca a semnat altcineva. Astfel de baze de date, cu adrese si data nasterii, pot fi obtinute", a afirmat Mihai Degeratu, dorind sa se sublinieze: "Sunt chiar impotriva infiintarii acestui Partid!" "E o eroare. Mama a murit" Dediu Safta, comuna Corod, jud. Galati: "Mama a murit. (...) Nu cred, e o eroare. Mama, la 85 de ani, s-a dus..." Bogatu Ion, comuna Corod, jud. Galati: "Nu am semnat nimic si nici nu ma pot duce, ca eu stau numai in pat. Eu nu ma pot deplasa nicaieri. Anul asta am semnat? Iata ca nu mai stiu. Poate ca cineva o fi iscalit, dar eu nu, nu stiu... Eu nu ma pot deplasa, ca am hernie de disc si nu pot sa ma deplasez... Nici pe poarta aproape ca nu ies." Aloman Soltana, comuna Corod, jud. Galati "Nu, nu, nu. Eu nu am semnat." Ciocan Iordache, comuna Corod, jud. Galati: "Stati un pic, sa va mai intreb o data: Partidul Maghiar? Eu... In primul rand, daca eu sunt din Corod, din Galati, ce sa caut eu cu maghiarii? Doamne fereste! Pai, niciodata!, cum sa fiu eu de acord (cu autonomia Tinutului Secuiesc)? Nici vorba, Doamne fereste! Eu nu am auzit, nici nu am semnat." "Nici nu imi trece prin minte" Hobinca Costache, Piatra-Neamt, jud. Neamt: "Extraordinar, domnule, nu am auzit de asa ceva! Nici nu am auzit, nici nu imi trece prin minte si nici nu m-a intrebat cineva. Nu stiu de unde or fi luat datele astea, dar este imposibil lucrul asta. E ceva de care nu am mai auzit. Cred ca tuturor vecinilor carora le voi povesti lucrul asta o sa rada de treaba asta. Imposibil. (...) Imposibil (sa fiu de acord cu autonomia Tinutului Secuiesc). Ce e asta? Dar cum sa fie posibil asa ceva? Doar sunt roman, cum se poate vorbi de asa ceva? Asa m-am gandit si eu, ca asa este posibil sa apara si domnul europarlamentar (Laszlo Tokes), ca altfel nu aparea. Cred ca asa a aparut, incurcandu-se cu iscoade, cu tot felul de lucruri de astea. Si mai sunt de la Piatra-Neamt? Imposibil sa fie la Piatra-Neamt asa ceva." "E un fals" Rosu Valentin, Piatra-Neamt, jud. Neamt: "Ce partid sustin eu? Este o minciuna. Nu am semnat nimic. E un fals. Probabil ca astia au luat din cartea de telefon nume si le-au pus acolo. (...) Ce crezi, ca eu am dat asa ceva si nu stiu ce am dat? N-am semnat eu asa ceva. Este o mare minciuna! Eu nu, nici vorba sa fiu (de acord cu autonomia Tinutului Secuiesc). Eu sunt roman din tata-n fiu, de la daci si de la romani. Nu exista asa ceva!" (Pagina realizata de Luciana POP)


http://www.ziua.ro/display.php?data=2008-03-14&id=234576

Niciun comentariu:

Spaţiul etnogenetic românesc

Spaţiul etnogenetic românesc